press-release-details

Press Release Details

We are the energy. We are Puerto Rico.

Nov 16, 2017

We are the energy. We are Puerto Rico.

Bruni Torres – Stakeholder Management, AES Puerto Rico

On September 20, everyone in Puerto Rico witnessed the most powerful and catastrophic hurricane in our history. There were destroyed homes, obstructed roadways, overflowed rivers, thousands of fallen trees—despair seemed to take over everything.

That was the result of Hurricane Maria passing through the island. The enormous destruction showed how fragile and vulnerable we are before this kind of phenomenon. The day after the hurricane, people of this beautiful land saw the new reality that Puerto Rico was about to face. We were left without electricity, clean water service, telecommunications and with limited access to fuel and food.

However, with the strength that resilience produces to face adversity, we united to bring hope. We transformed the pain and emerged stronger. We decided to be the architects of our new destiny, full of hope, with the ability to face adversity.

As a company committed to the sustainable development of our communities, AES Puerto Rico people were immediately involved in recovery efforts, ready to work with all parties.

Our goal was to restore electric power to the communities that need it so much as soon as possible. While our technical team worked in restoring operations of our power plant, we opened roads, collected debris, placed sunshades in residences of people who lost everything. With the help of our colleagues at AES Dominicana in the Dominican Republic, we managed to obtain bottled water and canned food that we distributed door-to-door bringing joy and hope. We visited neighborhoods surrounding our plant including Pozuelo, Miramar, Jobos, Puente Jobos, Colonia Reunion and Santa Ana. We cleaned their roads and schools. We donated fuel to municipalities, government agencies and community-based organizations such as the Salvation Army to enable them to prepare food for the community.

At AES Puerto Rico, we witnessed the destruction and desolation left by Maria, but we have also witnessed how our communities rise up. We are ready to repower Puerto Rico and continue to work and support recovery efforts, committed to improving lives and providing sustainable, safe and reliable energy solutions in every place we serve.

Somos la energía. Somos Puerto Rico.

Bruni Torres – Stakeholder Management, AES Puerto Rico

El pasado 20 de septiembre todos en Puerto Rico fuimos testigos del más potente y catastrófico huracán en nuestra historia. Residencias destruidas, carreteras sin acceso, caminos intransitables, ríos fuera de su cauce, miles de decenas de árboles caídos, la desesperanza parecía apoderarse de todo.

Ese fue el resultado del paso del huracán María por la isla. Una enorme destrucción que demostró lo frágil y vulnerables que somos ante un fenómeno de esta naturaleza. Al siguiente día, todos los habitantes de esta hermosa tierra vimos la nueva realidad que enfrentaría Puerto Rico.  Quedamos sin energía eléctrica, sin servicio de agua potable, sin telecomunicaciones, con acceso limitado a combustible y alimentos.

Sin embargo, con la fuerza que produce la resiliencia para hacer frente a las adversidades, nos unimos para llevar esperanza, transformar el dolor y salir fortalecidos, decidimos ser los arquitectos de nuestro nuevo destino, llenos de esperanza, con suficiente capacidad para enfrentar la adversidad.

Como empresa comprometida con el desarrollo sostenible de nuestras comunidades, en AES Puerto Rico nos involucramos de inmediato en las labores de recuperación. Listos para trabajar con todas las partes.

Mientras nuestro equipo técnico trabajaba en las labores de reparación de nuestra planta de energía, ya que nuestra meta era estar listos lo más pronto posible para llevar energía eléctrica a las comunidades que tanto la necesitan, abrimos caminos, recogimos escombros, colocamos toldos en residencias de ciudadanos que lo perdieron todo. Con la ayuda de nuestros hermanos en AES República Dominicana logramos obtener agua embotellada y alimentos enlatados que repartimos casa por casa llevando alegría y esperanza. Visitamos Pozuelo, Miramar, Jobos, Puente Jobos, Colonia Reunión y Santa Ana, sectores aledaños a nuestra planta. Limpiamos sus calles y escuelas. Donamos combustible diésel a municipios, agencias de gobierno y organizaciones de base comunitaria como el Ejército de Salvación para la confección de alimentos para la comunidad.

En AES Puerto Rico fuimos testigos de la destrucción y la desolación dejada por María, pero también hemos sido testigos de cómo nuestras comunidades se levantan. Estamos listos para energizar a Puerto Rico y continuamos laborando y apoyando las labores de recuperación, comprometidos con mejorar vidas y proveyendo soluciones energéticas sostenibles, seguras y confiables en cada lugar que servimos.